Hejdå Sverige!

Mönstrade på nu i lördags kväll med Jesper i Göteborg. Jag har ju tidigare praktiserat på tankfartyg så detta är första gången jag är på ett roro-fartyg. Direkt när vi kom ombord visades vi runt utav en annan praktikant från Chalmers som gör sina sista veckor ombord innan han blir klar där. Hytten var över förväntan då det fanns tv och kyl. Den var också betydligt större än min förra hytt på Fure West vilket som är underbart. Bra gym, bastu, dagrum och maten var riktigt bra. Dock så skulle denna kocken bara stanna en vecka till vilket som var lite tråkigt men det blir nog bra mat i fortsättningen också.

Eftersom att vi inte har valt om vi ska jobba på däck eller i maskin än så kommer jag och Jesper få jobba 3 veckor på däck och 3 veckor i maskin var. Redan under lördags natt var jag med och kastade loss i Göteborgs hamn. Nu ligger vi i kurs emot London och vi anländer där idag vid 18:00 ungefär.

Under söndagen så har det inte hänt så mycket. Jag och Jesper började dagen med att lägga upp ett träningsschema som vi ska köra 5 dagar i veckan. Jag har ju inte tränat på ett tag så ska bli skönt och komma lite i form igen. Fram emot kvällen så körde vi första passet i gymmet och efter det var det "bastukväll" med resten utav besättningen. Vi ska ju egentligen vara lediga under söndagar men skepparen förklarade för oss att vi kommer få vara med i princip alla dagar ändå. Idag var ju dock ett undantag. Kommer bli skitkul.

Ser iallafall fram emot tiden här på TransPulp och får hoppas allt går som det ska. :) Kommer uppdatera här i princip varje dag så hoppas ni kollar in här!

Peace!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0